Translate

niedziela, 11 maja 2014

Krem z marchewki i rabarbaru z pesto z kolendry


Zainspirowana wspaniałym przepisem  u Jadłonomia postanowiłam że na dzisiejszy obiad też go zrobię , tym bardziej , ze wszystkie składniki miałam pod ręką . Troszkę zmodyfikowałam przepis dla uzyskania ciekawszego smaku .


  • Pęczek młodej marchewki 
  • 3 łodygi rabarbaru 
  • 2 młode ziemniaki 
  • 2 łyżki melasy z buraka 
  • sól 
  • pieprz 
  • świeże zioła : tymianek , majeranek , oregano , liść laurowy 
  • cynamon 
  • świeży imbir do smaku 
  • ostra papryka 
  • 100 ml słodkiej śmietanki z Gostynia 
  • 2 łyżki wiórków kokosowych 
  • pesto z kolendry do przyprawienia 

  • Marchewkę ,rabarbar i ziemniaki kroimy na drobne kawałki , dodajemy drobno pokrojone zioła i gotujemy do miękkości . Doprawiamy pozostałymi przyprawami i świeżym imbirem . Miksujemy i dolewamy śmietankę i dorzucamy wiórki kokosowe . Zupa ma dzięki rabarbarowi kwaskowy smak , ja dosłodziłam ją melasą z buraka . 
  • Pesto z kolendry
  • Pęczek kolendry + oliwa + parmezan + orzeszki pini umieszczamy w blenderze i miksujemy na gładka masę . W razie potrzeby doprawiamy sokiem z cytryny . 




Brak komentarzy: