Translate

wtorek, 11 lutego 2014

Polędwiczka dojrzewająca






Nie wiem dlaczego nie zrobiłam tego wcześniej . Tak na prawdę polędwiczka robi się sama . Smak i zapach w niczym nie przypomina kupowanych w sklepach wędlin . Mięso jest maślane i delikatne , nie ciągnie się tylko rozpływa się w ustach . 

SKŁADNIKI : 

  • 1 polędwiczka wieprzowa 
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 1/2 szklanki soli 
  • 3 ząbki czosnku 
  • papryka , majeranek lub inne ulubione zioła 
  • pończocha lub skarpetka  do suszenia mięsa 



Odcinamy koniec mięsa by kawałek był równy . Dokładnie myjemy i suszymy papierowym ręcznikiem 
Dokładnie obtaczamy w cukrze i odstawiamy na 24 godz do lodówki . W tym czasie mięso puści soki , które w miarę możliwości zlewamy . 


Na drugi dzień mięso dokładnie myjemy , suszymy i obtaczamy w soli . Pozostawiamy na 24 godziny w lodówce . 


Na trzeci dzień przygotowujemy ziołową marynatę . Czosnek kroimy drobno , mieszamy z ziołami i papryką . Mięso bardzo dokładnie myjemy , nie pozostawiamy soli . Obtaczamy w mieszance ziołowo czosnkowej . Odstawiamy do lodówki na 24 godziny . 
 Ostatnim etapem jest umieszczenie mięsa w skarpetce . Robimy to ostrożnie , ziołowa marynata pozostała na swoim miejscu . Zawiązujemy i wieszamy w przewiewnym i ciepłym miejscu by woda odparowała z mięsa . Najlepiej nad kaloryferem . Powinna tam wisieć ok tygodnia , ale jeśli kawałem mięsa jest mały może to być ok 4 dni . Następnie umieszczamy polędwiczkę w lodówce .



Moja nadawała się do jedzenia od razu , ale kiedy poleżała by w lodówce ok tygodnia była by na pewno bardziej dojrzała . Niestety to niemożliwe ze względu na jej nieziemski smak .
Myślę , że jeżeli ktoś zdecyduje się na zrobienie takiej wędliny w domu już  nigdy nie kupi takiej w sklepie .


Nie długo zapraszam na kolejny wpis , bo na kuchenny karniszu wisi jeszcze karkówka :)


2 komentarze:

Ricz pisze...

Bardzo mi sie to podoba, ale poniewaz nigdy nie robilem, wiec tylko chcialbym wiedziec:
1.ile wazy Twoja poledwica?
2.papryka slodka czy ostra?
Bo Twoje dane zwiazane sa w pewnym stopniu z waga poledwicy..
Pozdrawiam i dziekuje. Ricz.
Na wszelki wypadek podaje maila:rychniu48@yahoo.es

Unknown pisze...

kurde, zacząłem wyrób ale pomyliłem etapy i zacząłem od soli zamiast cukru? czy nic się z nią nie stanie?