Translate

środa, 10 grudnia 2014

DOMOWY KOZI JOGURT


Pogoda nie była sprzyjająca , mimo to wyruszyliśmy na wycieczkę do Borowieckiej łąki Państwa Pazdrowskich  by kupić kozie mleko i ser .  Serki już zrobione a z reszty mleka postanowiłam zrobić jogurt . Nie mam jogurtownicy , ale teraz już wiem , że nie jest potrzebna .




 Potrzebne będą : 

  • ok 1 litra koziego mleka 
  • 1 mały jogurt BIO 
Mleko mieszamy z jogurtem i podgrzewamy do temperatury ok 50 C. Wyższa temperatura zabija jogurtowe bakterie . Kiedy mleko osiągnie wymaganą temperaturę przelewamy je delikatnie do słoiczków i zakręcamy . Słoiczki powinny być przechowywane w cieple przez ok 8 godzin . Są różne metody , np. trzymanie słoiczków w ciepłym piekarniku , lub szczelne  przykrycie ściereczką . Ja swoje słoiczku postawiłam na gorącym kaloryferze . Rano jogurt umieściłam w lodówce i po kilkugodzinnym schłodzeniu był gotowy . Pyszny był z jagodową konfiturą .