Translate

niedziela, 1 września 2013

Francuskie malinówki


Robiłam dzisiaj znowu dżem z malin i trochę owoców zostawiłam do zjedzenia na surowo . Już  po obiedzie i zjadło by się coś słodkiego . To ciastko robi się równie szybko jak kawę .
Kawałek gotowego ciasta francuskiego , które staram się mieć zawsze pod ręką i już prawie gotowe...
Robiłam tylko 2 kawałki  więc składników też będzie niewiele , myślę sobie , że mogłam pod malinami położyć trochę białego serka / np mascarpone / .

  • Ciasto francuskie 
  • 2 łyżki ciepłego dżemu z malin 
  • 1 łyżeczka cukru 
  • jajko do posmarowania ciasta  
  • kilka malin do przybrania . 


Z ciasta wykrawamy prostokąty , zawijamy brzeg do środka , smarujemy łyżką płynnego dżemu i układamy owoce . Ja posypałam wszystko odrobina cukru , ale nie jest to konieczne , bo przecież  dżem jest już słodki. Smarujemy brzegi ciasta jajkiem - wtedy po upieczeniu na ładny kolor .  Wkładamy do nagrzanego do 250 C piekarnika i pieczemy ok 10 min , wszystko zależy od wielkości ciasteczek , kiedy się przyrumienią  są gotowe .  Kiedy pieczemy robimy kawę i gotowe.......



Brak komentarzy: