Translate

sobota, 14 listopada 2015

Pasztet z fasoli z żurawiną


 SKŁADNIKI NA 2 MAŁE PASZTECIKI :) : lub na jedną keksówkę

  • 2 szklanki ugotowanej fasoli /bez soli/
  • 2 cebule podduszone na oliwie 
  • 2 jabłka 
  • 1 łyżka ciemnego sosu sojowego 
  • 2 łyżki zmielonych płatków owsianych 
  • łyżeczka słodkiej musztardy 
  • garść żurawiny 
  • sól,pieprz 
  • łyżeczka tymianku , rozmarynu 
  • łyżka majeranku 
  • odrobina gałki muszkatałowej 


Cebulę kroimy drobno i podduszamy na oliwie .Podkoniecduszenia dodajemy pokrojone jabłka .
Fasolę miksujemy z cebulą na gładką masę . Doprawiamy przyprawami i dosypujemy mielone płatki owsiane . Próbujemy i ewentualnie doprawiamy dodatkowo. Masa powinna mieć wyrazisty smak .Na koniec do gotowej masy wsypujemy żurawinę .
Ja miałam dwie drewniane foremki odpieczenia chlebków . Wyłożyłam papierem i przełożyłam masę . Piekarnik nagrzać do 180 C i piec ok 40 min . Najpierw masę zakryłam papierem . Pod koniec pieczenia odkryłam by lekkosię przypiekł . Po wyjęciu pasztetu z piekarnika odstawiamy go do ostygnięcia , potem wkładamy dolodówki /najlepiej na noc /  . Kroimy kiedy jest zimny . Ja podaję z brówkami .


Brak komentarzy: