Translate

sobota, 14 listopada 2015

Półgęsek


Składniki :


  • Podwójna pierś gęsi ze skórą / Nabyłam drogą kupna w LIDLU/
  • łyżka majesanku 
  • pieprz 
  • solanka około 8 %  / tym razem tak na oko / sól niejodowana 
  • sznurek 


 Mięso natarłam pieprzem  i majerankiem , złożyłąm . Spiełam wykałaczkami żeby się nie rozłaziło i obwiązałam ściśle sznurkiem . W solance leżało 7 dni . Naszpikołałam delikatnie również w środku .
Osuszałam przez noc i 30 min w wędzarni . Wędziłam 2 dni . Początkowo w 40 C przez  6 godzin . Na noc zoztawiłam w wędzarni . Na drugi dzień podniosłam temp . do 50 C i kolejne 6 godzin . Ostatnie 30 min  90 C . Tłuszcz bardzo kapał od samego początku więc pod półgęsek podstawiłam małą miseczkę z wodą . Po wystudzeniu leżakuje w lodówce . Pachnie cudnie .



Brak komentarzy: